Trenger hjelp?

Hvordan kan vi hjælpe?

Ofte stilte spørsmål

Bestilling

Kan jeg endre bestillingen min etter at den er gjennomført?

Du kan endre bestillingen din inntil den er pakket og sendt. Når bestillingen din er pakket, mottar du en e-post med sporingsnummer. Du kan derfor som utgangspunkt endre bestillingen din helt frem til du har mottatt e-posten med sporingsnummer. Send en mail til shop@sisicph.dk så finner vi en løsning.

Hvilke kort kan jeg betale med?

Vi aksepterer betaling med alle vanlige betalingskort, som eksempelvis VISA og Mastercard. Vi tilbyr dessuten betaling med PayPal og Vipps.

Hvor lang tid tar det før jeg mottar bestillingen min?

Vi pakker og sender bestillinger alle hverdager. Vi sender med PostNord/Posten som leverer på alle hverdager.

Leveringstiden er 3-8 hverdager og blir levert til din hjemadresse. Om du har en bestilling som trenger å komme frem litt raskere, så skriv til oss på shop@sisicph.dk så gjør vi vårt beste for å hjelpe til :)

Hva koster leveringen?

Vi tilbyr gratis levering på alle bestillinger.

Vår gratis standardlevering sendes med PostNord og leveres til hjemadressen din. Leveringstiden med hjemlevering er 3-8 hverdager.

Retur & Bytte

Hvor lenge kan jeg vente med å sende noe i retur?

Du har 30 dagers returrett. (Hvis bestillingen din er en gave kan du angi i kommentarfeltet når gaven skal gis, så gjelder de 30 dagene fra den dagen).

Hva gjør jeg om jeg ønsker å returnere kjøpet mitt?

Vi skiller mellom refusjon, eller bytte til annen størrelse, vare eller gavekort.

Ved retur skal du sende en mail til shop@sisicph.dk hvor du oppgir ordrenummer og årsak, så får du et returskjema tilsendt på mail. Det koster 100 NOK å sende bestillinger tilbake i retur. 

Les mere om retur her

Hvordan returnerer eller bytter jeg et smykke jeg har fått i gave?

Du bes sende oss en mail med ordrenummer eller fullt navn på bestillingen til shop@sisicph.dk.

Les mere om retur av gaver her

Hvilke returregler gjelder dersom jeg har kjøpt et smykke ved en kampanje?

Vi gjør oppmerksom på at spesielle regler kan gjelde ved kjøp av kampanjer. 

Returnerer du varer, blir hele eller deler av beløpet refundert til deg avhengig av pris og den originale kampanjen. 

Les mere om våre kampanjeregler her

Smykkene

Hva er smykkene laget av?

Alle smykkene våre er laget av materialer av høyeste kvalitet. Våre sølvsmykker er laget av 925 sterling silver og til og med våre gullbelagte modeller er laget av 925 sterling silver, med et tynt lag av 18 karats gull. I vår Fine Jewelry kolleksjon er smykkene laget i massivt gull fra 8 karat og opp.

Vi bruker dessuten kun ekte ferskvannsperler og ekte halvedelsted - aldri glass eller kunstmaterialer!

Sisi Copenhagen er registrert og underlagt Edelmetalkontrollen i Danmark, og våre smykker er stemplet med vårt navnestempel `SI`.

Hvordan tar jeg best vare på smykkene mine?

Overflaten på smykkene våre er ubehandlet sølv og gull - og hvis de skal holde seg fine i lang tid kan du ta noen forholdsregler for å passe på dem. Du kan for det første utsette prosessen ved å sørge for at du oppbevarer dem i lufttette poser når du ikke bruker dem. Unngå å ha dem på når du dusjer, ikke utsett dem direkte for kremer og ta av smykkene når du trener. Noen personers svette reagerer sterkere med smykkene enn andres - og det kan eksempelvis ha noe å gjøre om man tar spesifikke typer medisiner. Om smykkene mister farge eller ser skitne ut, kan det være et resultat av at sølvet (eller gullet) har oksidert - dvs. en reaksjon med syren i luften. Det kan heldigvis fjernes hvis man renser smykket, les mer her.

Smykkene mine er ikke like fine å se på lenger, de har fått flekker og svartnet - hva gjør jeg?

Ekte sølv og gull oksiderer alltid med tiden. Det er en helt naturlig prosess ettersom edle metaller reagerer med syren i luften. Litt på samme måte som jern som ruster. Du ha kanskje arvet noe sølvtøy og lagt merke til at de får flekker og blir sorte, selv om de bare har ligget i et skap? Det samme gjelder smykker laget i sølv eller gull. Hvis de uansett har oksisdert, kan du enten polere dem blanke igjen med en klut eller bruke et spesialprodukt som fjerner det oksiderte laget. Les mer om smykkepleie her.

Smykket mitt har gått i stykker, hva gjør jeg?

Ved varekjøp hos sisicph.no er Forbrukerkjøpsloven gjeldende, og ved kjøp hos Sisi Copenhagen har du som forbruker alltid 2 års reklamasjonsrett. Vi har til og med 5 års reklamasjonsrett på vår Fine Jewelry kolleksjon, da det er eksklusive smykker vi mener skal kunne holde i lengre tid. Om reklamasjonen din er berettiget kan du enten få varen reparert eller byttet. Reklamasjoner som gjøres innen 2 måneder etter at feilen oppdages anses som å være innenfor rimelig tid.

Om du vil reklamere så kontakter du oss på shop@sisicph.dk og beskriver også hvorfor du ønsker å reklamere, i tillegg til å oppgi ordrenummeret ditt. Reklamasjon er ikke gjeldende på feil og skader som har oppstått ved feilaktig bruk av produktet. Vær oppmerksom på at smykker som er tynne og smale enkelt kan gå i stykker på grunn av slitasje eller at de har blitt dratt i.

Kjøp som gave

Kan bestillingen min bli sendt som en gave og pakkes inn av dere?

Ja, alle smykkene våre pakkes inn i fine smykkeskrin. Du kan dessuten kjøpe en gavepose til innpakningen som vi inkluderer i leveringen. Om bestillingen skal sendes direkte til mottakeren pakker vi gjerne ned smykkene i gaveposen sammen med en personlig hilsen om det ønskes. Når dine ønskede smykker ligger i handlekurven, skriver du en kommentar i bestillingen om du vil at vi skal sende den direkte til mottakeren. Skriv til oss på shop@sisicph.dk om du har spørsmål - husk å legge ved ordrenummeret ditt.

Om bestillingen din er en gave skal du skrive i kommentarfeltet når gaven skal gis, så gjelder 30 dager retur ifra den dagen.

Har du spørsmål eller trenger hjelp?

Du er alltid hjertelig velkommen til å ringe eller skrive til oss hvis du trenger hjelp. Vi er klare på telefon eller mail.